Använd dig av snoddar -

Snoddar är otroligt användbara och jag har för mig att de finns på de flesta gym om inte annat så tipsa eran anläggning om att införskaffa dessa. De finns i olika modeller, tjocka och smala i olika styrkor och de är riktigt användbara till olika slags övningar.

Placera snodden så att den hamnar i mitten av din kropp, placera ditt knä i änden (gör i varannat knä för att få en mer jämn belastning), fatta tag i stången och dra dig upp och sänk dig ner igen, gör så många du kan.
Har du någon med dig någon och vill göra ytterligare ett par stycken så ta hjälp av personen och låt han/hon "lyfta" dig. På detta vis "lurar" du hjärnan att det åter igen har blivit lättare och helt plötsligt har du gjort 20 stycken. Win, win på den! :)

Jag har som mål att klara 10 chins till årets slut och under ett helt vanligt chinspass brukar jag göra så många jag kan helt själv för att sedan plocka fram en snodd och hänga upp i stången för att klara av att göra ytterligare, det är bra hjälpmedel.
Variation är grunden och hjälpmedel får dig att utvecklas, egen kroppsvikt/ snoddar / vikter runt midjan. Keep it up!
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: